Internetmarknadsföring med e-mind
Sajtkarta | Cookies | Kontakt | Svenska English

Sökmotormarknadsföring

Den största marknadsföringskanalen via Internet är att marknadsföra sig via sökmotorer. Sökmotormarknadsföring är i sin tur uppdelad i två segment, SEO (sökmotoroptimering) och CPC (kostnad per klick).

SEO

SEO står för sökmotoroptimering och handlar om att konstruera webbplatser på ett sätt så att sökmotorerna (med Google i spetsen) upplever webbplatsen som relevant. Ju mer relevant en webbplats är, desto högre upp i sökmotorernas träfflistor hamnar den på de sökord och de sökbegrepp som den är optimerad för. Ju högre upp den hamnar i dessa listor, desto fler användare kommer att klicka på länken till den och generera intäkter till ägaren av webbplatsen.

CPC

CPC står för kostnad per klick , dvs. man betalar en viss summa pengar varje gång någon klickar på en länk till den egna webbplatsen. CPC via sökmotorer kallas för sponsrade länkar och är ett mycket bra komplement till sökmotoroptimering. Sökmotoroptimering är dock i normala fall betydligt kostnadseffektivare än sponsrade länkar då man oftast inte betalar för antalet besökare.

E-mind jobbar uteslutande med marknadsföring via Internet och sökmotormarknadsföring är ett av de områden som vi jobbar hårdast med i dagsläget.

Varför är det då så viktigt att hamna i topp på sökmotorerna?

När någon söker efter information i en sökmotor kommer ett antal resultat av sökningen att presenteras. De resultat som kommer högst upp och som ser mest relevanta ut är också de resultat som genererar ett besök från den som har utfört sökningen. Då är det lätt att inse konkurrensfördelen med relevant sökmotoroptimering och om ett visst företags webbplats hamnar före en konkurrents webbplats.

E-mind har expertkunskaper inom hur sökmotorer jobbar och hur man bör konstruera webbplatser för att uppnå maximal effekt i sökmotorernas träfflistor.

Vi jobbar även med nästa steg, dvs. vad händer när en webbplats får en besökare via en sökmotor, stannar besökaren kvar eller går hon/han tillbaka till sökmotorn för att hitta ett bättre resultat. Webbplatsens konstruktion är mycket viktig för framgången av sökmotoroptimeringen.


© e-mind.se | c/o Advisor Online Marketing AB, Box 2096, 14102 Huddinge, SVERIGE |

 


Analysverktyg
Internetmarknadsföring
Sökmotorvänlig Webbutik